Wednesday 9 March 2011

10 Dokumen Paling Rahsia Di Dunia

Salam and hye guys, I terbace kat satu post dalam internet tentang 10 dokumen yang paling rahsia di dunia, jom kite bace.

Surat Dr David Kelly : Sealed until 2073
Surat rahsia ini menceritakan kejahatan presiden tony blair dalam perang di iraq,Dr Kelly telah meninggal dunia pada usia 59 tahun.

Fakta menarik: Sebagian besar artikel tentang Dr Kelly cukup banyak yang didorong banyak teori konspirasi.

File Shirley Mason Ardell : Sealed Forever
Shirley Mason Ardell /Sybil mengisahkan tentang seorang gadis dengan indentiti yang terlalu banyak sehingga erdapatt 16 identiti dalam satu tubuh.Clara, Helen, Marcia, Marjorie, Mary, Mike (lelaki), Nancy Lou Ann Baldwin, Peggy Ann Baldwin, Peggy Lou Baldwin, Ruthie, Sid (lelaki), Sybil Ann, Sybil Isabel Dorsett, Vanessa Gaile, Victoria Antoniette Shcarleu (Vicky) dan identiti terakhir yang tak diketahui namanya.

Autobiografi Mark Twain

Mark Twain dilahirkan pada tahun 1835. Dia dibesarkan di Hannibal, Missouri, sebuah kota kecil dipinggir sungai Mississippi di Amerika Serikat.

Fakta menarik: Tidak ada yang benar-benar tahu pasti mengapa Mark Twain ingin cerita tentang hidupnya terus tersembunyi begitu lama.

Pasangan Kembar Seiras : Sealed until 2066
Pada 1960-an dan 70-an ahli psikologi terkenal New York Viola Bernard dan rakannya, Dr Peter Neubauer, melakukan kajian tentang alam. Mereka mengunjungi ejen pengambil anak angkat  dan mengirim anak2 yang kembar ke rumah-rumah yang berbeza.

Fakta Menarik: Kedua wanita digambarkan di atas, Elyse dan Paula, adalah salah satu dua orang kembar yang ditemui dalam kajian tersebut. Ketika Elyse berusia 35 ia terdaftar di lembaga Anak Angkat, dan lembaga itu memberitahunya bahawa dia mempunyai saudara kembar. Ketika si kembar dipertemukan mereka mulai menyelidiki maklumat adopsi mereka. saat itu Dr Bernard sudah meninggal, tapi si kembar dapat menemui Dr Neubauer, setelah banyak permintaan, Dr Neubauer setuju untuk bertemu dengan mereka.

Doktor itu tidak menunjukkan sebarang penyesalan dan permintaan maaf sama sekali. Dari 13 anak yang terlibat dalam studi ini, tiga pasang kembar telah bertemu saudara mereka. Masih ada empat orang lagi yang tidak tahu bahwa mereka memiliki saudara kembar seiras.

File UFO di France

Pada tahun 2007, Pusat Nasional Kajian Ruang Angkasa Perancis memiliki lebih dari 1000 file kes - kes UFO, yang telah diteliti oleh pemerintah Perancis selama lebih dari 50 tahun.

Fakta menarik: Salah satu kasus yang lebih menarik termasuk dalam file terjadi pada 29 August, 1967. Seorang kanak - kanak lelaki berusia 13 tahun dan adiknya 9 tahun lalu itu mengawasi ladang lembu keluarga mereka di dekat desa Cussac, ketika anak itu melihat "empat makhluk hitam kecil" sekitar 47 inci tinggi.

Pembunuhan John F Kennedy : Sealed until 2017
Pembunuhan John F. Kennedy, presiden ke-35 Amerika Syarikat, terjadi pada hari Jumaat, 22 November 1963 di Dallas, Texas . Kennedy terbunuh akibat ditembak ketika berada di dalam kereta bersama istrinya Jacqueline Bouvier Kennedy. Penyiasatan selama 10 bulan oleh Komisi Warren tahun 1963–1964, United States House Select Committee on Assassinations (HSCA) tahun 1976–1979, dan disiasat oleh pemerintahan lainnya menyimpulkan bahawa Kennedy dibunuh oleh Lee Harvey Oswald.



Rakaman seorang pelacur bernama sun
Mata Hari adalah nama panggung bagi Margaretha Geertruida (Grietje) Zelle (7 Agustus 1876, Leeuwarden, Belanda – 15 Oktober 1917, Vincennes, Perancis),Dia adalah seorang penari eksotik yang dihukum tembak mati kerana menjadi pengintip  pada Perang Dunia I.

Setelah  mati, tubuh Mata Hari tidak diklaim oleh anggota keluarga dan digunakan untuk penelitian media. Kepalanya diawet dan disimpan di Museum of Anatomy di Paris. Tetapi pada tahun 2000, didapati bahawa kepala itu telah hilang, kemungkinannya terjadi pada awal 1954, saat museum itu pindah lokasi.
 
Rakaman Martin lurher King ; Sealed until 2027
Pendeta Martin Luther King, Jr., Ph.D. (lahir di Atlanta, Georgia, Amerika Syarikat, 15 Januari 1929 – meninggal dunia di Memphis, Tennessee, Amerika Syarikat, 4 April 1968 pada umur 39 tahun) adalah penerima Nobel, pendeta Baptis dan aktivis HAM warga Afrika-Amerika.

Fakta Menarik: Ralph Abernathy adalah keluarga terdekat King dalam gerakan hak-hak sivil. Dalam autobiografinya berjudul "Dan Walls Came Tumbling Down", dia menyebutkan bahawa king adalah seorang mata keranjang "". Ia juga menulis tentang rekaman Surveillance: "Aku ingat  lagi semasa tinggal di Hotel Willard di Washington, di mana mereka tidak hanya menyimpan dalam audio, tetapi juga peralatan video.

Kemudian, setelah mengumpulkan cukup dari 'bukti' yang akan berguna, mereka mulai menyebarkan pada wartawan, pendakwaraya, ketika tidak ada seorang pun yang tahu akan melakukan pekerjaan kotor, Hoover, seorang pekerja di FBI mengumpulkan rakaman saat-saat yang sangat intim dan mengirimnya ke Martin. Sayangnya – dan mungkin ini disengajakan – [isteri] Coretta menerima rekaman dan mengetahuinya terlebih dulu
 
Tengelamnya kapal lancastria ; Sealed until 2040
Pada Jun 1940 17, kapal Lancastria adalah kapal untuk menyelamat pasukan inggeris termasuk perempuan dan anak-anak dari Perancis. Pada 06:00, Kapten Rudolf Sharp menerima perintah untuk memuat pasukan sebanyak mungkin, dan mengabaikan hukum internasional tentang had penumpang. saat makan siang, di atas geladak penuh sesak dengan penumpang antara 6000 sampai 9.00 orang. tetapi tidak menawarkan kapal penyelamat. Pada 03:48, sebuah pengebom Jerman muncul dan menjatuhkan empat bom yang merobek Lancastria.

Dalam waktu 20 minit, kapal pun tenggelam, dengan 4000 korban. Laporan rasmi ini insiden mengerikan itu dirahsiakan selama 100 tahun di bawah Undang-Undang Rahsia Rasmi.
 
Insiden kebakaran kapal terburuk : Sealed until 2045
 
Tragedi yg sgt memilukan hati dengan kerugian yang sangat besar, tetapi tetap hanya sedikit yang dikenal dalam sejarah Dunia II Perang, dan jarang muncul dalam buku-buku sejarah. Hal itu terjadi pada tanggal 3 Mei 1945, empat hari setelah Hitler bunuh diri, dan empat hari sebelum penyerahan tanpa syarat Jerman. Setelah bertahan tahun kebrutalan Nazi, ribuan tahanan kamp konsentrasi yang dimuat ke dua kapal Jerman di Lubeck Bay, Arcona Cap dan Thielbek.

Angkatan Udara Britani memerintahkan komandan untuk memberi serangan, mereka berpikir akan membebaskan perwira OSS(operational strategic services) inggris, The Thielbek, penuh dengan 2.800 tahanan(ingeris) , dan tenggelam hanya dalam 20 minit, membunuh semua tawanan yang nyata2 adalah teman2 mereka sendiri

Fakta menarik: seminggu setelah tenggelam, tubuh korban terdampar, dan dikumpulkan dan dikuburkan dalam sebuah kuburan massal dalam satu lubang di Neustadt di Holstein. Selama hampir tiga puluh tahun, bagian tengkorak sedang terdampar, sampai penemuan terakhir, oleh seorang anak dua belas tahun, pada tahun 1971.




Love,

Affy Ronan

No comments: