Wednesday 23 March 2011

Zaman Moden Katanya ( 18 SX )

1
2




Salam and good days,ayooo today rase lemah badan,sakit hati bagai.hahaha.Tahla lately rasa mcm x sedap badan,mungkin sudah tibe masanya untuk mulakan kehidupan baru yang lebih sihat.hahah.Kehidupan yang lebih menjamin masa depan.

Okey guys,First of all I nak ucapkan terima kasih kerana sudi membaca blog saya ini.Tq so much,pastu I nak ucapkan tahniah to pelajar pelajar yang telah mengetahui keputusan spm nye today.Tahniah ye,jangan pilih jalan hitam.Gunakanlah result spm anda dengan betul.Kalo boleh abiskan study sampai puncak tertinggi yang anda mampu.Yakin boleh adik adikku.

Okeyh,jom kite ke topic asal,Zaman moden,I nak luahkan isi hati dan humble opinion tentang apa yang berlaku sekarang.Mungkin anda sedar di kaca tv,blog,surat khabar sekarang memang berleluasa berita berita lucah yang memang tidak sesuai dengan kanak kanak.


Perkataan seperti liwat,dubur,air mani,sex melayu,scandal sex,sex lucah terlalu popular di dalam akhbar2 tempatan.ayooooo.Memang hampir setiap hari didengar dan dibaca.x gituu.In my humble opinion,amatlah tidak elok budaya tersebut jika isu isu lucah semakin berleluasa.

Adik I yang berusia lima tahun sekarang pun dah pandai bertanya apa maksud perkataan perkataan diatas,kenapa jadi macamtu??sebab mereka telah didedahkan dengan berita berita di tv dan di akhbar.Pls la,fikirla masa depan kanak - kanak kite yer.Memangla x salah mereka mendengar perkatan tu semua,tapi kite harus ingat kanak kanak mudah terpengaruh dan mempunyai rasa ingin tahu yang amat tinggi.Sebagai orang dewasa kite harus prihatin.

Kalo boleh elakkanlah berita berita sebegitu di waktu perdana,maybe boleh ditukar kepada jam 12 malam ke.ayooo.Takpun buatlah berita lain yang lebih penting untuk menjana masa depan negara.

I dah bosan dah dengan berita berita berunsur lucah,scandal2 seks ahli politik semua tu.pikir pikir kan la uoll.Sorry if my opinion nampak mcm terlampau.Saya tinggalkan anda dengan dua tweet yang mengamit perasaan kita untuk berfikir.renungkanlah.Sapa sapa nak follow I dalam twitter boleh follow @affyronan

Zaman Moden katanyaaa...


Love,


Affy Ronan


Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone 

2 comments:

Marissa said...

haha...mamat obefiend terkantoi sudah. dia tu mmg lain skit. tapi saya suka sebab mulut dia lancang berasas. sori la ek kalau komen pujian2 saya tuju pada insan yang anda kurang selesa tu.huhu

ade hati nak mengorat awek arab? Aku ade petua baik punyer

Affy Ronan Affandy said...

eh no la,jangan salah faham,i suke obefiend ni,betul apa yang dier kater tu,thats y lah i masukkan kt blog ni sbb i setuju dgn obefiend.heheh